و این منم

این منم،دختری در آغاز فصلی نو از خودش و روزگارش

و این منم

این منم،دختری در آغاز فصلی نو از خودش و روزگارش

حتما خیری توش هست!!

وقتی کاری انجام نمی شه، حتما خیری توش هست

وقتی مشکل پیش بیاد ، حتما حکمتی داره

وقتی تو زندگیت ، زمین بخوری حتماً چیزی است که باید یاد بگیری

وقتی بیمار می شی ، حتماً جلوی یک اتفاق بدتر گرفته شده

وقتی اتفاق بد یا مصیبتی برات پیش می یاد ، حتماً داری امتحان پس می دی

وقتی همه ی درها به روت بسته می شه، حتماً خدا می خواد پاداش بزرگی بابت صبر و شکیبایی بهت بده 



وقتی دلت تنگ می شه ، حتماً وقتشه با خدای خودت تنها باشی


وقتی سختی پشت سختی می یاد ،حتماً وقتشه روحت متعالی بشه 

هرکه بیندهمچو من شیراز را فصل بهار/بی شک پشت پا به هر دیار میزند

 

اینجا " شیراز"  است . 

 نه فقط شهرشعر، شعر شهرها... شهر شاهان و شهر شاعران و شهر من و ما

شهر گل سرخ  

هر که بیند همچو من شیراز را فصل بهار     می زند بی شک از اینجا پشت پا بر هر دیار

آن بهشت جاودان شیراز می باشد که باد         مشک تر می آورد با خود ز هر سو بار بار

از کدامین گوشۀ فردوس دارد کس به یاد           دشت نرگس، باغ سنبل، آب  مروارید  بار

شبنمش در لاله الماسی به یاقوتی نگین        یا که در جام عقیقی چون نبید خوشگوار

رؤیت سرو "ارم" دیدار باغ "دلگشا"                می رباید هوش از سر، می برد از دل قرار

بلبلان خوش سخن در باغ و بستان بی حساب   

   قمریان نغز گو در دشت و هامون بی شمار

گیسوان بید مجنون را خوش آرایش دهد           باد روح افزای ماه فروردین مشاطه وار...  

پی نوشت : 

اول از همه سلامممممم به همه دوستان عزیزم به قول عمو قاصی غایب از نظرعذر تقصیر بابت تاخیرات 

وای من کلی ذوق دارم از تعطیلاتم براتون بگم 

والله وقتی این همه شاعر خودشون رو برا بهار شیراز کشتند ما چرا از این زیبایی و نعمت استفاده نکنیم و بهار شهر خوشگلمون رو ترک کنیم و راهی دیاری دیگر گردیم بسی بنابراین تعطیلاتمون رو ترجیحا به شیراز گردی گذروندیم

تصمیم گرفتم دوستان خیلی عزیزم هم بی نصیب نمونند و شاید یه جورایی وسوسه شن برا دیدن این همه زیبایی که البته خیلی ازاین زیبایی ها دیدنی نیستند به شیرازبیان

خلاصه میخام هرجوری شده  گولتون بزنم بیاین شیراز بعد خودم ببینمتون 

در مورد پست قبل هم دوستان سوال کرده بودند... 

بله از رسم و رسومات کازرون اینه که سال اولی که عروس روعقد کردند خانواده داماد یه سفره اینجوری به همراه طلا و لباس واینا میارندبرای عروس خانوم

بعد ا زازدواج هم سال اول مادر عروس یه سفره اینجوری به همراه طلا واینا بیاره... 

در هر صورت خوش به حال عروس میشه... 

در ادامه مطلب هم عکس های گرفته شده توسط سمانه از دیدنی های شیراز برای دوستان عزیز:

ادامه مطلب ...

اینم خودم تو همون منظره ها!!!

این مطلب توسط نویسنده‌اش رمزگذاری شده است و برای مشاهده‌ی آن احتیاج به وارد کردن رمز عبور دارید.

(سال نو مبارک)

  

گسترانیده سفره ای اینبار
تا به رویا مرا بببینی که
سین هفتم دوباره غایب بود
تا به جایش مرا بچینی که

سال نو اتفاق می افتد
که مرا ذره ذره میبلعی
دست هایی همیشه درکارند
پشت این اتفاق نامرئی

سلام  

سال 90 خیلی زودتر از اون چیزی که فکر میکردم گذشت انگار همین دیروز بود نصفه شب از خواب بیدار شدیم یه هفت سین خیلی ساده چیدیم وکلی خوشحال بودیم از بودن هر شش نفرمون..  

خب مهمترین اتفاق سال 90 همراه بود با مهمترین اتفاق زندگیم و" شروع زندگی مشترک"

امسال کلا همه چیز برای من متفاوت بود... 

تدارک سفره هفت سینم .... خونه تکونی ... خرید ....  

 سال تحویل 91 فقط منم و اونی که همه ی دنیامه   

 من این روزهای زندگیم رو خیلی بیشتراز اون روزها دوست دارم.. 

خداراشکر میکنم به خاطر تک تک این لحظات...
خداراشکر میکنم که به من فرصت زندگی کردن داده....  

خداراشکر میکنم که دوستانی چون شما دارم.....

خداراشکر میکنم که به من احساس داده که طعم شیرین زندگی رو تو این روزها حس کنم..   

http://www.find-crop.com/images/Soroodehaye-Nowroozi-Ebook.Tarikhema.Ir_.jpg 

 

  نهنگ های زندگیتون امیدوارم امسال توی هیچ برهه ای از زمانش به دنبال ساحل متروکی برای مردن نباشند...شاداب و فوراه پاش باشن... 

ببخشید که پست سال ۹۱ من با تاخیر بود.... (خودتون میدونید دیگه عذرم موجه)

اما تو تک لحظات شمارو فراموش نکرده و نخواهم کرد...  

خیلی حرفها برا گفتن بود .. که ایشالله سر فرصت دوباره میام... 

 

ادامه مطلب هم سفره هفت سین امسال ماست

ادامه مطلب ...