و این منم

این منم،دختری در آغاز فصلی نو از خودش و روزگارش

و این منم

این منم،دختری در آغاز فصلی نو از خودش و روزگارش

هرکه بیندهمچو من شیراز را فصل بهار/بی شک پشت پا به هر دیار میزند

 

اینجا " شیراز"  است . 

 نه فقط شهرشعر، شعر شهرها... شهر شاهان و شهر شاعران و شهر من و ما

شهر گل سرخ  

هر که بیند همچو من شیراز را فصل بهار     می زند بی شک از اینجا پشت پا بر هر دیار

آن بهشت جاودان شیراز می باشد که باد         مشک تر می آورد با خود ز هر سو بار بار

از کدامین گوشۀ فردوس دارد کس به یاد           دشت نرگس، باغ سنبل، آب  مروارید  بار

شبنمش در لاله الماسی به یاقوتی نگین        یا که در جام عقیقی چون نبید خوشگوار

رؤیت سرو "ارم" دیدار باغ "دلگشا"                می رباید هوش از سر، می برد از دل قرار

بلبلان خوش سخن در باغ و بستان بی حساب   

   قمریان نغز گو در دشت و هامون بی شمار

گیسوان بید مجنون را خوش آرایش دهد           باد روح افزای ماه فروردین مشاطه وار...  

پی نوشت : 

اول از همه سلامممممم به همه دوستان عزیزم به قول عمو قاصی غایب از نظرعذر تقصیر بابت تاخیرات 

وای من کلی ذوق دارم از تعطیلاتم براتون بگم 

والله وقتی این همه شاعر خودشون رو برا بهار شیراز کشتند ما چرا از این زیبایی و نعمت استفاده نکنیم و بهار شهر خوشگلمون رو ترک کنیم و راهی دیاری دیگر گردیم بسی بنابراین تعطیلاتمون رو ترجیحا به شیراز گردی گذروندیم

تصمیم گرفتم دوستان خیلی عزیزم هم بی نصیب نمونند و شاید یه جورایی وسوسه شن برا دیدن این همه زیبایی که البته خیلی ازاین زیبایی ها دیدنی نیستند به شیرازبیان

خلاصه میخام هرجوری شده  گولتون بزنم بیاین شیراز بعد خودم ببینمتون 

در مورد پست قبل هم دوستان سوال کرده بودند... 

بله از رسم و رسومات کازرون اینه که سال اولی که عروس روعقد کردند خانواده داماد یه سفره اینجوری به همراه طلا و لباس واینا میارندبرای عروس خانوم

بعد ا زازدواج هم سال اول مادر عروس یه سفره اینجوری به همراه طلا واینا بیاره... 

در هر صورت خوش به حال عروس میشه... 

در ادامه مطلب هم عکس های گرفته شده توسط سمانه از دیدنی های شیراز برای دوستان عزیز:

http://s1.picofile.com/file/7353621498/DSC00095.jpg 

اینم دشت شقایق کازرون 

ما اینجا سیزده مون رو به در کردیم  

.......................... 

http://s2.picofile.com/file/7353621612/DSC00104.jpg 

http://s1.picofile.com/file/7353634301/DSC00110_1_.jpg

اینم که سعدی ...و حوض مراد تو حافظیه هم هست ولی چون شب بود نشد ازش عکس بگیرم 

عکس گرفتن کی بود مانند دیدن  

.............................. 

http://s2.picofile.com/file/7353621826/DSC00064.jpg

حیف شد حافظمون به شب خورد  

درسته فضاش معنوی تره اما تو روز یه چیز دیگه ست  

............................

واییییییییییییییییییییییییییی 

از باغ ارم که دیگه نگووووووووووووو 

به نظر من اولین بار که اومدین شیراز اول یه سر برید ارم تا خستگی راه تمام و کمال از تنتون بیرون بره   

http://s1.picofile.com/file/7353624080/DSC00145.jpg

http://s2.picofile.com/file/7353623759/DSC00119.jpg

http://s2.picofile.com/file/7353622896/DSC00105.jpg 

http://s1.picofile.com/file/7353620856/DSC00106.jpg

http://s2.picofile.com/file/7353621933/DSC00112.jpg

 http://s1.picofile.com/file/7353622682/DSC00109.jpg

باز ارمممممممممممممممممممم    

.............................

http://s1.picofile.com/file/7353624943/DSC00124.jpg

اینم که شاه چراغ 

یه خورده شب شده بود عکسم زیاد خوب درنیومد 

بارونی جون ما هم همجوار داداششیم..  

.............................

http://s2.picofile.com/file/7353625371/DSC00131.jpg 

http://s1.picofile.com/file/7353625585/DSC00136.jpg 

http://s2.picofile.com/file/7353624729/DSC00138.jpg 

http://s2.picofile.com/file/7353624294/DSC00139.jpg

باغ دلگشا. 

پراز نارنج و عطر بهارهاش 

عکس های هنری توسط عکاس هنرمند خانوم سمانه

ایشالله عفیف آباد و نارنجستان قوام و بازار و حمام وکیل و ارگ کریم خان هم برا دفعه بعد

نظرات 19 + ارسال نظر
پرستو جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:25 ق.ظ

سلام خوشگل خانومی
دست گلت درد نکنه

سمانه جان
اگر بدونی چه قدر دلم برات تنگ شده بود . دیشب همش به یادت بودم .
گفتم این دخترمون رو شوهر دادیم، دیگه نمیاد بهمون سر بزنه!
والله

سمانه جانم
با این پستت، یادم اومد که 3 سال پیش که اومدم شیراز چه عکسای خوشگلی گرفته بودم!
خوبه موضوع یکی از پستام باشه!!!!!

بیا مسابقه بذاریم!!!!!

ای جونم
ایشاللههمیشه شادباشی .
ولی خودمونیما
خدا رحمت کنه پادشاهان گذشته رو که همچین باغ و بستان های آبادیازخودشون به یادگار گذاشتن!
الانه که وقتیتو همین شمال سرسبز خودمون راه میری، از بس که همه جا آشغال های وحشتناک زیاد ریخته شده، نمی تونی بایستی و از طبیعت لذت ببری!!!!!

حیف این همه سبزی، این همه رودخونه، که این طور زباله دان شده و آلوده!

یک بار عکس هایی از این نوع هم میذارم!

سلام پرستو جونیییییی
دست گل خودت دردنکنه عزیزم
منم همشششششششششششششششش به یادتونم..
تازه عمو قاصی بی وفامم به یادتون هست دائم ولی انگاری از بعد ماه رمضون که بهش فشار اومد دیگه نت زده شده طفلی حالا دوباره گفته میام الکی یا راستکی بودنش با خودش..
آخییییییییییی
سه سال پیش اومدی پرستو مگه اون موقع هنوز به قول عربها ما دوتا دوستی نکرده بودیم
دوباره بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

اوهههههههههههههههههههههههههههههه
نه خیرمممممممممممممممممممممممممممممم
مال من به روز ترهههههههههههه سفره من رنگین تره
من تو اون مسابقه برنده اممممممممممممممممم
البته اگه بخای از طبیعت خودتون مایه بذاری من نیستم ها معلومه هیچ جا شمال نمیشه...

اینقده طبیعتتون خوشگلی دارههههههههههههههههه
که این بااین چیزا زشت نمیشه خانومی...
ممنون که اومدی

مریم جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:23 ب.ظ

سلام
چه کردی سمانه دختروووووووووووووووووووووو !
با اینکه سرعت نتمون خیلی پایین بود ولی با دیدن اولین عکس نتونستم طاقت بیارم و تا اخرین عکس رو نگاه کردم !
ببم جان عکاس این عکسها ، هم هنرمنده هم سراپا احساس !
عکسها مصداق وصف العیش نصف العیش بودند من که خیلی از دیدن این مناظر زیبا لذت بردم .
سمانه جان شما سیزده به در کجا رفتید ما کجا !!!!
ما زیرمون پر دست انداز و سنگ و کلوخ بود من تو فضای به اون وسیعی فقط دو تا درخت پیدا کردم که یک کم شکوفه کرده بودند بقیه ی درختها همه خشک و برهنه بودند !
سمانه جان من اصلا روم نمی شه از تو دعوت کنم بیای شهرمون . شهر ما هیچی نداره نه طبیعت زیبا و نه آثار باستانی !
نمی شد خدا این همه نعمت و زیبایی رو مساوی بین شهرها تقسیم می کرد ؟!
یکی را داده ای صد گونه نعمت
یکی را قرص جو آلوده در خون

سلام خانوم معلمییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی گمپ گلی
خب شما اینقده از آدم تعریف میدین همون اول سری از ذوق دیگه نمیتونم بقیه کامنتتون رو بخونم
نظر لطفتون مهربونم...
ولی خداییش باید بیایند ایشالله حتما....
آرزوی دیدنتون رو دارممممممممممممممممممممم
جاتون خالی بود ولی عوضش شما هواتون خنکه و ما از الان دیگه پنکه هامون رو روشن کردیم خانوم معلمی...
این به اون در
اشکالی ندارهههههههههههههههههههههههههه
من برا هواشم شده میاممممممممممممممممممم

آخییییییییییییییی
این شعررو بابام همیشه میخونه

مریم جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:26 ب.ظ

عکسهای پایینی رو دیدیم و دلمون بسی اب شد
ببم جان اجازه می دی یک ننه بزرگ کنارت بایسته و دو نفری با همدیگه عکس بگیرید ؟!

ایششششششششششششششششششششششش
دلمم بخاد اختیار دارید یه ماههههههههههههههههه میادددددددددددد
قربونشم برمممممممممممممممممم

مریم جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:27 ب.ظ

وااااااای ! کفشهاشو نگاه کن ... الهی !
شما با سیندرلا نسبتی ندارید ؟!

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام ابجی نانازم خوبی؟
بخدا وقتی نبودی هیچ ذوقی واسه نت نداشتم والکی می اومدم!

منکه شیرازو سه بار اومدم حتی شاید بهتر ازشما بلد باشم حتی با خیابوناش چی فکر کردی جیگر

قربونت برم آبجی جونمممممممممممممممم
منم بدون شما فرت میشمممممممممممممممم
واللههههههههههههههههههههههههه
همینو بوگوووووووووووووووووووووووو
من که از پیش دانشگاهی دیگه شیراز نبودم
نه خیالت راحت قبول دارم

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:19 ب.ظ

این عفیف اباد من ژایم که عکساشو بذاری البته با تاریخچش!خیلی قشنگه

یه سوال اونوقت رمزی که بهمون دادی به چه کارمون میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

چشمممممممممممم
ایشالله اولین فرصت بعدی
واقعاااااااااااااااااااااا خوشگله...
ولی هیچ جا ارم نمیشه...
اون پایینننننننننن أآبجییییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:20 ب.ظ

مرسی که ازرسم سفره ی هفت سین گفتی تا چند روز منو تو کارتون مونده بودم که چرا اینا رو گذاشتین!

حالا بگو ببینم کادو چیا میدن به عروس؟؟؟اگه چسبید تا منم عروس شیرازیا بشم

تقصیر من بود که عجله ایی پست میذارم و میرم و حداقل کوتاه راجع به پستی که گذاشتم توضیح نمیدم....

طلااااااااااااااااااااااااااا برق برقیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
آرههههههههههههههههه
کازرونی ها هنوز بیشتر برق برقی میخرند آبجی...
میخای برات کازرونی پیداکنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/منم از تهنایی در بیام..
بزن قدششششششششششششش

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:23 ب.ظ

بوستان دلگشا همونی نیست که تو مسیر حافظیه س؟؟؟

کلا با دیدن عکسای زیبات یاد یال قبل افتادم که اومدم شیراز وهمه جا رو دیدم الا دیدن دوست

اصلا وقتی ندیدمت شیراز بهم نچسبید بخدا

عزیزم دلگشا نزدیک سعدیه...
خب تو نامردی کردی و ازکازرون گذشتی اما بی خبر
اشکالی نداره آبجییییییییییییییییییییییییییییییی
ایشالله برا دفعه بعدددددددددددددددددددددددد
دلچسبببببببببببببببببببببب

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:15 ب.ظ

باورکن اصلا متوجه پایین نشدم ممنون که روشنمون کردین!اجی خنگم نوبره بخدافدات بشم الهی جیگرررررررری

اختیار داری جیگریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
خودم فدات

فاطمه جمعه 25 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 11:17 ب.ظ

میدونی چه جلب توجه کرد؟اینکه من عینا ازهمین کفشات خریدم وبا رنگ شلوار

خانوم معلمی گفت کفشهای سیندرلاست...
حالا که اینطوریه بذاراصلا پسر پادشاه بیاد اندازه بگیره اوههههههههه
ایشششششششششششششششش

خب آبجی ها باید سلیقه هاشون مثل هم باشه دیگه...
پس چییییییییییییییییییییییییییییی

محمد مهدی شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:20 ب.ظ http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
وووووووووووووی ما که از این حرفای زنون سر در نمیاریم. ننه بزرگ و ایشششش و کفش و سیندرلا و...
اما خیلی قشنگ بود باید یه روز بیام شیراز و درست و حسابی ببینم. میدونی با تمام این تفاسیر و عکس ها شیراز شهر گل و بلبل و.... تو ایام عید و اردیبهشت گل و بلبلیه کگه نه؟

سردرمیارید ایشالله..
آرههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
خیلیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
تشریف بیاریددددددددددددد
آخ جون جناب سامع افتاد تو تورم...
میخاین بیاین شیراز

محمد مهدی شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 10:29 ب.ظ http://1sobhe14.persianblog.ir/

ولی جدی این چند وقت دلتنگتون شده بودیم. دیگه کسی ایششششششششش و ویشششش نمی کرد. راستی چرا خودتون و افراد را از عکس ها دور نگه داشتید. مگه سنگین و درست تو عکس بودن مشگلی داره؟ این سوال بود. نه فضولی و چرا عکس نمی زنید. ضمن اینکه سمانه خانم که تو فیس بوک با حجاب درست و حسابی هستش و البته نمی دونم چه جوری که بیشتر تو فیس بوک عکس می زنند و بسیاری از او نوعش اما وبلاگ ها نه!
۴ سال قبل تو ابان سه روز اومدم شیراز تو مسابقات ژینگ پنگ و البته شیرازی ها برنامه ریزی قشنگی نداشتند. اصلا خیلی جایی نرفتیم و فقط همین زیارت اهل قبور حافظ و سعدی

اون خواهرمه جناب سامع...
خب اون خواهر بزرگتره و خب من کوچکترم دیگه جا دارم هنوز
خب فیس بوک فضاش محدوده و بیشترا صفحه هاشون قفل شده است..
منم خب محدودش کردم برا دوستان عزیزم..
نمیشه که هر کی صفحه تو باز کرد بپری جلوش..
ایشششششششششششش

بسیاربسیار ذوقیدم .. ممنون از تحویل گرفتنتون..
آخی یکی پیدا شد دلش برا ایش ویش ما تنگ شه
بعد اون وقت مسابقات ژینگ پینگ چیه میشه برامون توضیح بدین ؟؟!!
همین اهل قبور به دنیا می ارزه دلتون میاد جناب سامع
ممنون از حضورتون

فاطمه یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 01:15 ق.ظ

سلام اجی


میگم تو شهر ما یه جنگلی هست نزدیک شهرمون که به ارغوان معروفه فصل بهار شکوفه هاش عین این عکسیه که اول پستت گذاشتی!

ابهش میگن درخت ارغوان!ماله شما چیه؟نارنج که نیس؟

آبجییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی
آخه نارنج این شکلیه؟؟!!!!
نارنج پراز شکوفه های سفیده تو فصل بهار با برگهای سبزرنگ و پهن...
والله از تو چه پنهون خودمم اسم این درخت رو نمیدونم حتما ارغوان دیگههههههه

محمد مهدی یکشنبه 27 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 02:48 ب.ظ http://1sobhe14.persianblog.ir/

سلام
ایشششششششششششششششششش چه محیط زنونه ای بهتر در بریم. تا با کفش بیرونمون نداختید.اخه همه فدای هم میشند و از رنگ کفش میگن و چی خریدم و کادوی عروس و.......
نه اصلا نگاه کنید با نبود قاصدک من تک و تنهامووووی از این تنهایی

ایشششششششششششششششششششش
شهر زنون شده
بمیرم آره والله حق دارید جناب سامع چقده جای عمو قاصی عزیزترازجانم خالیههههههههههههه
الهییییییییییییییییییییییییییییییی

باران دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ

سلام سمانه جونمممم

ممنون ازت بابت این عکس های خوشگل و دیدنی اتفاقا تصمیم خوبی گرفتی ما هم مستفیض گشتیم شیراز هم خیلی سرسبز وقشنگه ها

من 4 سالم بوده اومدم شیراز واصفهان با این حال یه سری چیزا تو ذهنم مونده ...

ممنون از توضیحاتت برای سفره هفت سین .فکر کنم باز از سال بعد نوبت خانواده ی داماد میشه وسال بعدترشم نوبت مامانت واین حکایت همچنان باقی ست اره ؟!! اینطوری خوش به حال ترت میشه

قابلی نداره بارونکی.. خب بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
باهم بریم همینجاااااااا هاااا حالشو ببریم...
من که باید حسابی جبران مهربونیهاتو بکنم میزبان مهربون..که با وجودت
شیرینی سفرم هزاربرابرشد
بعد نوبت سیسمونیه ایشالله
آخه ما رسم داریم موقع بارداری هم مامان دختر گردنبد طلا بندازه گردن دخترههههه... و دوباره بچه ش هم دنیا اومد طلا بده بعد دوباره همش کادو بده و خوشحالی کنه و هر چی تا حالا جمع کرده بده به دختر ببره..
خودشم دیگه دستاشو بتکونه و بشینه نگاه کنه

باران دوشنبه 28 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:40 ب.ظ

برای رمز ممنون اره برام فرستاده بودی اما وقتی سفر بودم با گوشی نظرات رو تایید میکردم وچون فقط یک کامنت رو میتونستم توی صفحه ببینم مجبور بودم برای دیدن بعدی ها قبلی هارو حذف کنم اگه قاصدک بود میگفت برو گوشیتو بده خروس قندی بگیر... خیلی جاش خالیه

الهی بگردم چقدر تیپت فرق میکنه با اونی که من دیدم
برق برقی هاتم معلومه همون کادوهای عیده؟

خوش به سعادتت که شاهچراغ میری زیارت از طرف منم نایب الزیاره باش بگو بطلبه مارو هم

همیشه خوش وسلامت باشی

ایششش نه بابا گوشیت با کلاس بود که حیفشه...
از مدل گوشی عمو قاصی که بالاتره هر چی باشه
اوفیششششششش حالا که نمیاد حقشه
خب اون موقع اومده بودم امام رضا و دیدن شما نمیشد که اینجوری تو امام رضادیگه ذوق چادر قاجاریمم داشتم بعدشم خب هواای شیراز یه خورده گرم شده
میدونم اون جوری بهتره نههههه
خوش به سعادت شمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
که داداش ایشون رو زیارت میکنید همیشه التماس دعا دارم بارونم.
ایشالله میطلبه شاپری تو بیااااااا

مریم سه‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:16 ب.ظ

سلام دختروووووووووووووووی عزیز
آقای سامع راست می گن ها ! من تا حالا به این موضوع فکر نکرده بودم که محیط وب تو چقدر زنونه ست !
بمیرم برای آقای سامع .... همه ش تقصیر قاصدک بی وفاست
قاصدک هووووووووووووووووو ! می دونم که دلتون برای ما تنگ نمی شه و اصلا به یادمون نیستید حداقل به خاطر همرزم و دوست قدیمی تون برگردید !

کوثر شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:44 ب.ظ

سلام عزیزم
من که دیروز کامنت گذاشتم پس کووووووووووووووو؟؟؟

آریافر سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 03:17 ب.ظ http://www.flickr.com/photos/worlday

سلام، آفرین به بچه های خوب شیراز... من بهار سال 90 را عکاسی کردم، شیراز خوبمون...دوست داشتی ببین :)

http://www.flickr.com/photos/worlday

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد